Prodej nemovitosti není jen tak. Ta příprava stojí za to.

Oznámení o prodeji domu či bytu musí přilákat oko dotyčné osoby a stimulovat jeho představivost. Toho můžete dosáhnout pomocí konkrétních slovních hesel, ale především pomocí správně připravených profesionálních fotografií a videí.

Při hledání domu zájemci obvykle procházejí realitní portály. Existuje spousta nabídek a každá z nich bojuje o pozornost uživatele webu. Mám pro však několik tipů, které je třeba dodržovat, aby se zajistilo, že vaše nemovitost bude oproti ostatním zářit a zdaleka nebude podceňovaná a opomíjená.

Podívejte se na 3 triky jak prodat vaši nemovitost rychle a výhodně!

Efektivní uvedení na trh

Při vytváření propagace prodeje či pronájmu vaší nemovitosti se musíte postarat o první dojem, takzvané povzbuzení hledače, aby klikl na vaši nabídku. Podrobný popis nemovitosti je samozřejmě důležitý, ale bez atraktivního názvu a atraktivních fotografií spline v záplavu dalších mnoha nabídek.

Nejprve věnujte pozornost názvu. “ Prodám dům 3+1 v Brně“ je na reklamních portálech otřepaným sdělením. Potencionálního kupujícího, který hledá domov v této velikosti tato informace opravdu neoslní. Zkuste tedy nabídku nemovitosti trochu okořenit tak, aby lépe vyhovovala potřebám potenciálního kupce. Pokud se nemovitost nachází v klidné oblasti velkého města, můžete tuto nemovitost nazvat například „oázou klidu 15 minut od centra Brna“. Pokud zase dům stojí na velkém pozemku a je obdařen krásnou zahradou a rostlinami, které ho navíc oddělují od okolí, pak můžete napsat “ útulný venkovský dům pro milovníky soukromí“.

S takovým designem titulu zaručeně přilákáte oči zájemců, zdůrazníte výhody vašeho domova, ale také vás snadněji najdou ti, kteří hledají přesně to, co můžete nabídnout.


Jaké další prvky zahrnout při prodeji nemovitosti?


Kromě názvu je samozřejmě třeba připravit popis nabídky. Co u ní nemůže chybět? Standardní informace o: velikosti, umístění, roku výstavby, technickém stavu, počtu pokojů, dalších výhodách (např. okrasné zahradě nebo sklepení) a ceně. Stojí za to je všechny sepsat, aby hledači mohli snadno zjistit, zda váš dům splňuje jejich potřeby.

Ale opět jsme u toho, čím disponují všechny ostatní nabídky. Pokud chcete vyniknout od ostatních prodejců, zvažte, na koho svou nabídku nasměřujete. Pokud se má jednat o rodinu s malými dětmi, nezapomeňte přidat informace o dostupnosti dětských hřišť, škol, školek a zelených ploch v okolí. Pokud chcete nabídnout svůj dům důchodcům, je nutné zdůraznit informace o klidné oblasti a blízkosti autobusové zastávky.

Je také dobré přidat inženýrské plány pro dům a pozemek. To umožní potencionálním zájemcům okamžitě vyhodnotit, zda je pro ně počet pokojů dostatečný, zda jim uspořádání pokojů vyhovuje, a zvážit, jak a čím mohou vybavit své nové místnosti. Nechte si vytvořit 3D půdorys, který jasně zahrne dispozici nemovitosti. Přidáním kvalitního plánku do inzerátu ušetříte zájemcův a hlavně váš drahocenný čas. Nebudete totiž chodit na spousty zbytečných schůzek, které budou začínat např. touto větou: „Aha, tenhle pokoj je průchozí, to by nám návštěvy musely procházet přes ložnici. Děkuji, nechci!“

Fotky nemovitosti

Nejdůležitější částí při uvedení nemovitosti na trh jsou bezesporu fotografie. Je důležité fotografovat interiér, budovu zvenčí, pozemek a bezprostřední okolí. Fotografie musí samozřejmě odrážet, jak nemovitost vypadá ve skutečnosti, ale můžete použít několik triků, aby to vypadalo lépe.


Jaké fotky pořídit? Za prvé, musí být aktuální a odpovídat skutečnému stavu. Nezapomeňte si před samotným focením uspořádat prostor a odstranit osobní věci, aby si zájemci mohli představit své vlastní věci doma. Můžete také použít techniku domácího HomeStagingu, tj. uspořádat interiér tak, aby měl příjemnou atmosféru. Za tímto způsobem můžete na stůl položte vázu čerstvých květin, v kuchyni misku ovoce, postel opatřit přehozem a položit odpovídající polštáře. Je důležité, aby fotografie zachytila co nejvíce prostoru místnosti, nejen fragmenty.


Správná denní doba, správné světlo, uspořádaný interiér. To jsou jen některé ze základních faktorů, které jsou nezbytné pro to, aby nemovitost přilákala pozornost zájemců.


Nezapomeňte vyfotografovat hlavní přednosti nemovitosti, které jsou zmíněny v popisu, např. podmanivý výhled z okna, zrekonstruovaná fasáda nebo terasa připravená tak, aby vás evokovala k odpočinku v letním večeru.
Pokud máte dobré fotografické vybavení a zkušenosti s fotografováním, pak samozřejmě můžete zvěčnit svůj domov sami. V každém jiném případě však stojí za to použít pomoc odborníka.

Jaké jsou výhody profesionálního focení?
Za prvé, fotografie budou dobré kvality, pořízené ve správném světle a ve správném úhlu, zdůrazňující silné stránky domu a skrývající nedokonalosti. Fotograf vám také řekne, jak připravit vaše ubytování tak, aby vypadalo co nejefektivněji při jeho prezentaci. Profesionálové také často nabízejí fotografii dronu, která umožní zájemcům na jeden pohled zjistit, ve které oblasti se dům nachází.

Videoprohlídka


Dobrá prezentace prodeje nemovitosti je takové, která umožňuje potenciálnímu kupci představit si, jak bude vypadat jeho každodenní život, když se usadí např. ve vašem obývacím pokoji. Video vyvolává emoce a zájem. Ukazuje, jak vypadají jednotlivé pokoje, ale také budova zvenčí.

Efektivní formou prezentace nemovitosti prostřednictvím videa je zahrnout do něj osobu, která nemovitost prezentuje. Je to forma novodobého realitního marketingu. Pak zvýšíme koncentraci diváka, což ovlivní jeho zrak i sluch – slovy můžeme říci, co nelze vyjádřit obrazem nebo hudbou. Stojí za to diskutovat o historii nemovitosti, jejích technických aspektech nebo vybavení a hlavně dát na obdiv její přednosti.

VÍTE O NĚKOM, KDO CHCE PRODAT  NEBO PRONAJMOUT  NEMOVITOST?

Za váš tip vám nabízím odměnu až 15 tisíc korun

Staňte se mým osobním realitním tipařem a vydělávejte si každý měsíc skvělé peněžní odměny!

Prodává někdo ve vašem okolí nemovitost? Doporučte mě. Předejte mi na něj kontakt. Po zrealizovaném obchodu vám za toto doporučení náleží odměna ve výši až 15 tis. korun.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů